نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

قالیشویی افرا یک قالیشویی تمام اتوماتیک و زیر نظر اتحادیه قالیشویان تهران و دارای مجوز رسمی از این اتحادیه می باشد . افرا علاوه بر خدمات شستشوی فرش سایر خدمات نظیر خشکشویی مبلمان ، رفوگری ، قلم زنی انواع فرشهای دستباف و ماشینی را ارائه می نماید . افرا امکان ثبت سفارش آنلاین در سایت را نیز دارد.



:: برچسب‌ها: قالیشویی , قالیشویی افرا , شستشوی فرش ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

 

از دیر باز استفاده از طرح های تصویری و اسلیمی در دکوراسیون رواج داشته است . در گذشته های دور این طرح ها توسط نقاشان برروی دیوار کشیده می شدند. استفاده از طرح های تصویری برروی دیوار از گذشته توسط انسان نشان از هماهنگی ذوق و سلیقه انسان با طرح های روی دیوار دارد. نقاشی روی دیوار به دلیل زمان بر بودن و هزینه بالا معمولاً در منازل خاص مثل امارتها و کاخ ها و یا موزه ها صورت می گرفت و قشر متوسط و ضعیف امکان انجام این کار را در دکوراسیون داخلی خود نداشتند. با گذشت زمان و راه یافتن ایده های جدید در طراحی دکوراسیون داخلی پوسترها توانستند وارد منازل ما شوند و زیبایی دکوراسیون داخلی را دو چندان کند. با پیشرفت علم و ورود چاپگرهای قدرمتند هزینه چاپ نقوش مختلف برروی کاغذ دیواری کاهش یافت و این طرح های زیبا وارد خانه های اکثر مردم شدند.
زیبایی خاصی کاغذ دیواری های سه بعدی سبب شده این روزها موجی از مشتریان به سمت این کالای جدید سراریز شوند و این طرح ها را در دکوراسیون خود جای دهند. بسیاری از دیزانرهای داخلی می توانند هنگام مشاوره کارفرمایان آنها را با این سبک جدید در دکوراسیون داخلی آشنا سازند. این طرح ها مخصوص سقف ، کف پوش و دیوارهای لابی ها و سالن ها می توانند استفاده شوند. نقش های زیبای سه بعدی در کف پوش های اپوکسی نیز استفاده می شوند.
کاغذ دیواری سه بعدی با طرح تونل و دالان های مارپیچ می توانند بسیار چشم نواز باشند و حس کنجکاوی را برانگیزند و همچنین باعث بزرگتر دیده شدن فضا شوند. کاغذ دیواری های سه بعدی با طرح های مکعب و طرح های اشکال هندسی جزو پرطرفدارترین اشکال مورد استفاده در کاغذ دیواری سه بعدی در دکوراسیون های با سبک مدرن هستند



:: برچسب‌ها: کاغذ دیواری سه بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

حفاظ شاخ گوزنی با وجود ظاهری زیبا که به سر در ساختمان ها می دهد جنبه ی امنیت را دارد به دلیل تراکم  و تیز بودن لبه های حفاظ و همین ساختار باعث شده تا عبور از روی این حفاظ غیر ممکن باشد .از طرفی نیز شما برای کیفیت مناسب و ماندگار این حفاظ ها می توانید از گارانتی شرکت سازه تک بهره مند شید.



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

پانل هایی به راحتی میتوانند بارهایی سنگینتر از وزن خود را حمل کنند که قابلیت های بسیاری داشته و از بهترین و مرغوبترین مواد ساخته شده باشند ، ساندویچ پانل های فیت از بهترین و ایده  آل ترین مواد ساخته شده اند. که البته ظرفیت باربری به شکل آن ، جنس سطوح آن ، چگالی و ضخامت پر کننده پانل دارد.



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

طراحی داخلی رستوران مدرن

یکی از مهم‌ترین عناصر طراحی داخلی رستوران  به خصوص در طراحی فضای داخلی رستوران، هویت و ویژگی مدرن منحصر به فرد فضاست. به طور معمول  ترکیبی از شخصیت مالک و محلی که رستوران در آن واقع شده است در این امر سهیم هستند. طراح باید در نظر داشته باشد که چگونه ویژگی و خصوصیات مالک و طرح‌مایهه فضای رستوران را با هم ترکیب کند به نحوی که مخاطبان بیشتری را جذب کند. رستوران‌های مدرن مکان‌هایی برای صرف اوقات خوش و خوردن غذاهای مطلوب هستند. تجربه خوردن غذا در یک رستوران خوب زمانی اتفاق می‌افتد که بی عیب و نقص طراحی شده باشد. برای داشتن کسب و کاری خوب در یک رستوران از طریق طراحی داخلی رستوران مطلوب باید به نکات و المان‌های مختلفی توجه کرد.



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

طراحی داخلی آشپزخانه لوکس

طراحی داخلی آشپزخانه یکی از فضاهایی است که در خانه اغلب برای بازسازی در نظر گرفته می‌شود و همچنین یکی از پرهزینه‌ترین آن‌هاست  بسیار مهم  است که تمام گزینه‌های خود را قبل از مواجه‌ شدن با هر پروژه در هر اندازه‌ای بررسی کنید. طراحی داخلی آشپزخانه  شما طرحی را اسکیس بزند برای رسیدن به فضایی رویایی حال طرح یک نوسازی بزرگ را در سر داشته باشد و یا تغییراتی کوچک، ما گام به گام رهنمودهایی را به شما از آغاز تا پایان ارایه می‌دهیم.



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

کف کاذب چیست ؟

کف کاذب دارای نوعی ساختار میباشد که از سطح زمین بالاتر است که برخی از مواردی را در خود جای میدهد که  میتوان به شبکه های فلزی اجازه داد تا کابل ها و وسایت مکانیکی را در خود جای دهد حتی وسایت ذخیره سازی انرژی که سیم کشی آنها از زیر کف کاذب میگذرد. به طور کلی کف کاذب در اتاق سرور ، محیط های مخابراتی ،  مراکز فرماندهی نظامی و دفاتر مدرن ساختمانی استفاده میشود. گاهی اوقات حتی از ساختار اضافه مانند کارگزاری نور و نورپردازی در زیر کف میتوان استفاده کرد. کف کاذب را بهترین راه برای خنک سازی ساختمان هایی است که زیر کفپوش آن از محفظه پلنوم برای چرخش هوا استفاده میشود. کف کاذب ممکن است به عنوان یک کف مطرح شود ، اما این نکته را باید توجه داشت که کف کاذب را با نام کفپوش دسترسی کامپیوتری یتد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

تمرکز و توجه برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب  ساده تر، رها شده بود. تمرکز اصلی بر روی دیوار، که به اتاق، ظاهری صمیمی تر داده بود، بود. در  دکوراسیون دیوار، ویژگی­های معمولی روکوکو، مانند پوشش مداوم، تاکید بر عمودی بودن دیوار و نقوش برجسته کم، باقی مانده است. دیوار به صورت افقیی توسط دادوس کم، و پیش امدگی لبه کلاسیک و یا اسپر برای گذار به سقف، تقسیم شده بود. پانل­های گسترده تر و باریک تر، که پر از پارچه و لباس، پرده نقش دار و یا کاغذ دیواری بود، دیوار بالای دادو، را با تاکید بر ویژگی عمودی بودن دیوار، تقسیم کرده بود. از آنجا که اعتقاد بر  این بود که هنر از دوران باستانن سفید بود، رنگ مورد استفاده در اتاق به سبک نئو کلاسیک رنگ پریده بود، و عمدتا تن رنگی، مانند نور زرد، آبی، سبز و البته سفید در آن به کار گرفته شدهه بود. برای مرمت دیوارها استفاده از رنگ­های ساده معمول بود: رنگ و یا پوشش آنها با کاغذ دیواری تک رنگ و یا “کاغذ ساده”. چنین دکوراسیونی به ایجاد یک فضای صلح آمیز کمک کرده و اغلب به عنوان پس زمینه برای قاب نقاشی و آثار گرافیکی استفاده شده است. رایج­ترین تن مورد نظر در بازار آبی لاجوردی ۸۴ و سبز بود، که با طیف گسترده­ای از رنگ های دیگر نیز در دسترس بود: به شکل رنگ و جوهر، که بسته به زمان و مکان تولید متنوع بود. ۸۵ شفافیت و شدت تن به روش­های چاپ و مواد مورد استفاده بستگی دارد. کاغذها به رنگ آبی ساده با استفاده از رنگدانه های مجزا تولید شده است: آزوریت، جایگزین مصنوعی و سمی آبی لاجوردی، ۸۶ کربنات مس و آبی پروس. ۸۷ در مقایسه با آزوریت، رنگدانه آبی لاجوردی به راحتی در دسترس و ارزان قیمت بود. هدف اولیه استفاده از کاغذ دیواری های ساده، آوردن رنگ به یک اتاق، به خصوص در گالری ها و اتاق نشیمن، برای ارائه یک پس زمینه مکمل برای اتصالات معماری، مبلمان، ۸۸۸ آثار هنری و سایر وسایل دیگر بود.

به عنوان تزئینات اضافی، مرزها با طرح های غالب، برای تاکید برخطوط، لبه ها و گوشه و کنار اتاق استفاده شد، و همچنین از  فریم درب و بیش درب استفاده شده است. پرده­های کاغذی برای طراحی دیوارهای رنگ آمیزی شده استفاده شد، اگر چه از کاغذ دیواری برای پوشیدن ترک و دیگر  اشکالات روی دیوارر ترجیح شد. مرزهای گل برجسته در سطح لبه­های دیوار (ایتالیایی) مورد استفاده قرار گرفت، و لبه­های باریک در ارتفاع صندلی و در اطراف درب به شکلل معمول کاغذ دیواری شد. مد مورد استفاده کاغذ­های ساده، در چندین نوع و سبک از کاغذ دیواری مدت­ها رواج داشت. در کنار استفاده از کاغذ به تنهایی و یا به عنوان پس زمینه برای کارهای پیچیده تزئینی که در نیمه دوم قرن ۱۸ استفاده می شد، کاغذهای ارغوانی و زرشکی به عنوان مناسب ترین پس زمینه برای درخشش گرم سطوح طلاکاری شده، آبنوس و یا تصویر سیاه قاب لاکی در فضای داخلی ویکتوریایی مشاهده شد. ۸۹ علاوه بر کاغذهای قرمز، دیوار آبی تیره نیز به طوسی شبیه است.

آنها اغلب به عنوان پس زمینه مکمل برای نمایش تزئینات نقره، سنگ مرمر خاکستری و آثار باستانی گرانیتی استفاده شده است. کاغذهای ساده اغلب به عنوان کاغذ دیواری برای پانل اسلیمی فرانسوی و کار با کاغذ ساده و برای اتاق چاپ انگلیسی استفاده شده است. این یک مثال خوب از دکوراسیون یا دیوارهای رنگ شده استفاده می­شد. به گفته محققان کاغذ دیواری سوئدی، الیزابت هایدمارک استانو، چنین دکوراسیون دیواری از  دو لایه ساخته شده است: دیوارها با یکک کاغذ ساده سبز یا آبی که با قطعات جدا از جنس کاغذ که با اندازه جا به جا بریده شده، پوشش داده شده است. مورد دوم در اشکال مختلف ارائه شد، ای. جی.. عناصر جداگانه معماری (ستون، سر ستون و سوکت­ها)، بیش از درب، گوشه، مجسمه­ها، چارچوب­ها(از جنس فلز یا چوب که در باغ ها و محوطه خارجی با گل و گیاهان رونده پوشیده می­شود)، آجر و سنگ کاری مستطیل شکل، دایره ای و هشت ضلعی “تکه” ۹۱ با تصاویر تمثیلی اتروسک یا رومیاست. کاغذ به شکل صفحات به عنوان تزئینات بر روی یک لایه.

منبع : تمرکز و توجه برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب

تلفن : 09216784505



:: برچسب‌ها: کاغذ دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 دی 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

این مقاله اطلاعاتی در رابطه با تاریخچه دکوراسیون دیوار در کشورهای مختلف ارائه می کند. که آن نیز یک مرور کلی از روش ها و منابع مورد استفاده برای جمع­ آوری کار ارائه می­کند. در پژوهش های انجام شده روی کاغذ دیواری ها، بررسی دقیق تری بر روی طرح های مختلف دیوارهای تزئینی خاص در قسمت ویژه، اتاق­ها و یا انواع کاغذ دیواری­های ارائه شده، انجام خواهد شد. این مقاله تاریخ کل کاغذ دیواری­ ها و یا تمام طرح­های تزئینی ممکن، به جز در طول دوره­ای که در طی آن هشت مورد انتخابی ما ایجاد شده، از اواسط قرن ۱۸ تا اوایل قرن ۲۰  را پوشش نمی­دهد. تمرکز اصلی بر اصول روند تنظیم دکوراسیون دیوار در کشورهای اروپایی، مانند انگلستان، فرانسه و آلمان است. آنها ایده ­های دکوراسیون مد روز را در فضای داخلی استونیایی به نمایش گذاشته­ اند، که همچنین به طور مختصر مورد بحث قرار گرفته است.

در ادامه پژوهش های انجام گرفته شده، به آدرس­دهی مواد و روش­های مختلف تاریخی تولید کاغذ دیواری پرداخته شده است. نویسنده هر دو روش دستی و اتوماتیک اعمال شده برای تولید کاغذ دیواری در طول دوره مذکور را توصیف می­کند. برای درک بهتر چگونگی چسباندن کاغذ دیواری روی دیوار، به بررسی روش­های مختلف تاریخی نصب کاغذ دیواری پرداخته شده است. ابعاد مختلف از روش حفاظت، مرمت و بازسازی در رابطه با حفاظت از کاغذ دیواری تاریخی مورد بحث قرار گرفته است. درباره مسائل عملی مربوط به حفظ و نگهداری کاغذ دیواری در فضای داخلی؛ در مرحله اول، خسارت­های مختلف و علل آنها مورد بحث قرار گرفته است. در مرحله دوم، مراحل مختلف فرآیند حفاظت توصیف می­شود. هدف از این مقاله بحث در مورد تمام روش­های اصلی حفظ کاغذ دیواری تاریخی در فضای داخلی است. که شامل روش­های بکار رفته برای حفظ کاغذ دیواری در محل و مرمت کاغذ دیواری در کارگاه است. برای پرداختن به روش­های حفاظتی توصیف شده، نویسنده با یکی از سرپرستان خود، مارکوس کرون، و دیگر کارشناسان در این زمینه کاری، مشورت می­کند.

سابقه تاریخی، شرایط، هدف از حفاظت و روش­های مربوط هر مورد به طور جداگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. برای بحث در مورد روش­های حفاظت در ارتباط با تئوری و روش حفاظتی معاصر تلاش شده است. نتایج حاصل از این تحقیق و تصمیم­گیری، در طی فرایندهای حفاظتی در نتیجه تجزیه و تحلیل به دست آمده است. مجموعه­ای از اصول حفاظتی مربوط به حفظ تعداد زیادی از کاغذ دیواری­های تاریخی در فضای داخلی ارائه شده است. متن با عکس­های تاریخی ارائه شده از آرشیوهای گوناگون، طرح­های کف، تصاویر دیجیتال و تصاویر گرفته شده، توسط نویسنده و یکی از ناظران او، مارکوس کرون، مصور شده است.

علاوه بر این، مواد جمع آوری شده در طول کار عملی، موضوع انتخاب شده، حفاظت از کاغذ دیواری­های تاریخی، به طور عمده توسط مطالعات موردی در اینترنت (به عنوان مثال مجله حفاظت موسسه آمریکایی ۱۰ و مجله مقالات حفاظت ۱۱)، مجلات تخصصی پشتیبانی، تلفیقی از مقالات و کنفرانس­ها، منتشر شده است. تاریخچه، الگوها و فنون کاغذ دیواری، توسط لسلی هاسکینز ۱۲ ویرایش شده و کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی، توسط گیل ساندرز، ۱۳ پایه­ای برای قسمت­های مختلف را شکل داده، که بر انواع کاغذ دیواری و طرح­های تزئینی متمرکز شده است.

اصول دکوراسیون در کشورهای آلمانی زبان توسط سابین توملر ۱۴ و یعقوب فون فالکه ۱۵ تشریح شده است. ایده­های عمومی دکوراسیون داخلی در انگلستان، فرانسه و جاهای دیگر در طول قرن ۱۸ و ۱۹ توسط رابی جی.بلیک­مور در کتابش از تاریخ معماری داخلی و بحث توصیف مبلمان مورد بحث قرار گرفته است. از مصر باستان به قرن نوزدهم اروپا ۱۶ در مورد استفاده از کاغذ دیواری در استونی به میزان کمی نوشته شده است. روش مقاله بر اساس نظر سنجی­های کریستا کودرس ۱۷، آنتس هین، ۱۸ مارت کالم ۱۹ و یوهان مازته، ۲۰″ مشاهدات شخصی من”، مواد آرشیوی از آرشیو انجمن میراث ملی و مجموعه عکس­های متعدد است (از آرشیو تاریخی استونیایی، موزه تاریخ استونیایی، موزه ملی استونیایی و دیگران).

روش­های تولید کاغذ دیواری در کتاب کار دکوراتور توصیف شده است. یک نماینده از دکوراسیون داخلی و سختی تئوری و عمل در تئوری پراکسیس، توسط فردیناند لوتمر،۲۱ و کاغذ­دیواری­ها در فرانسه در سال­های ۱۸۰۰-۱۸۵۰ توسط اودیله نول ۲۲ بررسی شده است، روش­های­ تاریخی نصب کاغذ دیواری استفاده شده از قرن ۱۸ تا به امروز توسط رابرت ام. کلی ۲۳٫ مورد بررسی قرار گرفته است. مواد مورد نظر در استفاده از کاغذ و رنگدانه ­ها در تولید کاغذ دیواری از منابع تاریخی توسط کاترین لین ۲۴ توصیف شده است. بحث اصطلاحات حفاظتی بر اساس دو منشور، منشور ونیز (۱۹۶۴) ۲۵ و منشور بورا (۱۹۹۹) .۲۶ مسائل فلسفی و نظری مربوط به حفظ و نگهداری معماری داخلی و معماری در تاریخ حفاظت معماری توسط یوکا یوکیلتو ۲۷، مورد بحث قرار می­گیرد، و حفاظت از ساختمان­های تاریخی و مطالب آن، توسط دیوید وات و بلیندا کولزتون ۲۸ ویرایش شده است. بینش عمیق تر بر اصول کاغذ دیواری­های حفظ شده، توسط مقالات نوشته شده آندرا ام. گیلمور ۲۹، کاترین ال فرانگیامور ۲۹ و ریچارد سی نیلاندر ۳۱ ارائه شده است. اصول مختلف بازسازی کاغذ دیواری با جزئیات توسط ژان باتیست مارتین ۳۲ مورد بحث قرار گرفته است.

مواد در ارتباط با فرایندهای مختلف حفاظتی بر اساس مشاهدات انجام شده در طول پروژه­های حفاظت از کاغذ دیواری های متعدد جمع آوری شده است. این مواد توسط مقالات تخصصی مختلف تکمیل شده است. به عنوان مثال، اصول اسناد و مدارک توسط روش­های حفاظتی مختلف میشل مور ۳۳ و مواد مورد استفاده در حفاظت از کاغذ دیواری با جزئیات توسط امی کولیر ۳۴ مورد بحث قرار گرفته است. سیستم­های نصب ژاپنی و تفسیر آنها توسط کارین تروشکه ۳۵، فیلیپ مردیت، مارک سندیفورد و فیلیپا میپز ۳۶ و آندرا دراگوجویک مورد بحث و بررسی قرار گرفت، چهار روش اصلی رتوش سنتی توسط کنوت نیکولاس ۳۸ خلاصه شده است. علاوه بر این، توماس مک­ کلینتون ۳۹ روش های مختلف پرکردن و رتوش کاغذ دیواری در محل را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. مروری تاریخی بر هفت جزء مورد پژوهش بر اساس مواد توسط مارگیت کوپ ۴۰، یک محقق از کاخ استرهای در اتریش، و سیمونا پردسکو ۴۱، یک مسئول حفاظت نقاشی از موزه تئودور امان، در بخارست ارائه و گردآوری شد. ماری نومما ۴۲، معمار مسئول مفاهیم دکوراسیون داخلی در موزه ادبی استونیایی، یک مرور تاریخی کامل از وانه­مویزه ۴۲ و فضای داخلی ارائه کرده است. اطلاعات تکمیلی توسط منابع موجود در اینترنت و  آرشیو ارائه شده است. روش های حفاظت ذکر شده در مطالعات، بر اساس منابعی که قبلا ارائه شده، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و مشاهدات شخصی نویسنده شرح داده شده است.

منبع: دکوراسیون دیوار



:: برچسب‌ها: کاغذ دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 60
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : پوریا سلوتی

هدف از این مقاله، بهبود دستورالعمل ساختار شناسانه مربوط به حفظ بهتر کاغذ دیواری تاریخی در فضای داخلی است، به این شکل که اتاق هایی که از نظر تاریخی غنی است با کاغذ دیواری های اصلی پوشش داده شده و برای نسل­های آینده حفظ شود. با توجه به انواع مفاهیم حفاظت، این کار نمی­تواند یکی راه حل جهانی ارائه دهد، اما نسبتا دستورالعملی را ارائه می­دهد که می­تواند برای طیف گسترده ای از اشیاء تاریخی گسترش یابد. هر شی تاریخی مثل کاغذ دیواری باید به صورت جداگانه با توجه به شرایط و نیازهای آن کنترل شود. دستورالعمل ارائه شده می تواند برای حل مسائل حفاظتی مشابه استفاده شده و یا به عنوان راه حل پایه ارائه شده به مرمتگران، به منظور حفظ و نگهداری مناسب مورد استفاده قرار گیرد. مقاله باید متخصصان حفاظت را برای گزینه­های مختلف برای حفظ کاغذ دیواری پوشش دیوارهای تاریخی در محل اصلی خود، به جای از بین بردن رابطه آن با محیط اصلی خود و تبدیل آنها به اسناد آرشیوی هدایت کند. از آنجا که فرآیند حفاظت ممکن است ظاهر یک شی را تغییر دهد، تدوین مستندات دقیق برای حفظ تمام خواص جسم دارای اهمیت است. علاوه بر اهداف فوق، نویسنده برای بهبود یک فرم مستند، به ویژه برای توصیف کاغذ دیواری تاریخی در نظر گرفته شده، تلاش کرده است. مستندات دقیق برای هر دو مورد کاغذ دیواری مورد مطالعه، از پورمانی مانور و موزه ادبی استونیایی، اضافه شده است. دو فصل در رابطه با استفاده و تولید کاغذ دیواری، با هدف ارائه بینشی آموزشی مختصر، به دانش ­آموزان و کارآموزان کار حفاظت فضای داخلی تاریخی است. به همین دلیل، متن نسبتا کلی است.

هشت کاغذ دیواری تاریخی با میزان مختلف تجزیه ساختاری به عنوان موارد تحقیقاتی، برای مقاله انتخاب شدند. حفاظت به طور مستقل و یا تحت نظارت یکی از معلمان، مارکوس کرون از موسسه حفاظت از کاغذ در وین، در طول چهار سال گذشته انجام شد. مواردی که با آن­ها سر و کار داریم عبارتند از:

– کاغذ دیواری اتاق ناهارخوری پورمانی، استونی – سه کاغذ دیواری فرای­اشلوسل در اتریش (تحت نظارت مارکوس کرون) – کاغذ دیواری میوه کاج- کاغذ دیواری با تصویر قله – کاغذ دیواری با تصویر زمینه الگودار – تصویر زمینه نقش برجسته در موزه تئودور امن، رومانی (تحت نظارت مارکوس کلازتس) – دو دیوار پوشش داده شده به سبک چینی در کاخ استرهای، اتریش (تحت نظارت مارکوس کرون) – پانل­های چینی نقاشی شده با دست – دیوار پوشش داده شده با ابریشم با دست – کاغذدیواری در موزه ادبی استونیایی، استونی.

این موارد به دلایل زیر انتخاب شدند. در مرحله اول، هر یک از آنها یک موضوع متفاوت مربوط به حفظ پوشش تاریخی دیوار در فضای داخلی نشان دادند. این موضوعات نمایانگر چهار مفهوم اصلی عملی حفاظتی معاصر است: حفظ، احیا، حفاظت و بازسازی است. در مرحله دوم، اشیاء با سطوح مختلف از تجزیه بودند، که نویسنده از این فرصت، برای توصیف روش­های حفاظت عمومی اعمال شده بر روی کاغذدیواری تاریخی استفاده کرد. ثالثا، موارد انتخاب شده نه تنها شکل­های مختلفی از حفاظت را شامل می­شدند، بلکه نمایانگر انواع مختلف از کاغذ دیواری تاریخی و طرح های تزئینی نیز بودند.

منبع : کاغذ دیواری تاریخی



:: برچسب‌ها: کاغذ دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 60
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1395 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 16 صفحه بعد